20 January 2011

Demam ouh demam

Hey kawan!
Lama saya xupdate ini blog kan?
Sorry lahh. Busy sebagai PMR candidate.
 Btw, saya na cerita pasal hari rabu lepas.

Ari selasa mlm rabu tu, aku da mula rasa tak sedap tekak and mula selesema.
Na makan, tp rasa tak selera je.
Then, ari rabu tu bersemangat gi sekola.
Smpai sekola kul 0615pagi mcm tu.
Then, pergi foyer blok B and tido kat atas kerusi.
Masa tu aku dah rasa badan aku panas + tekak mcm bengkak.
after 15 or 20 minutes asleep, i woke up and nmpk Syu ad kat tapak perhimpunan.
Datang kat dia, then lentok kat bahu dia plk. Dia pun ad ckp 'panasnya kepala kau'.
Then, Sid dtg kat aku, dia sentuh kepala aku and kata 'A'ah la Ana'.
Pastu Kak Yanna smpai, dia sentuh aku and suh duduk dgn dia.
Dia ckp Hani xdtg sekola hari tu sbb demam. Aku pun angguk jela.
Then dia tnye aku kenapa, aku ckp aku demam. Kak Yanna terus pegang kepala aku.
Dia ckp 'Ish, panasnya Ana! Balik laa. Kenapa dtg sekola dah tahu demam?'
Aku hanya mampu tersenyum. Then, Nurin, Melly pun buat yg sama.

Masa KOKO plk, aku gi pemainan bola keranjang.
Kat sana aku dok diam je and ternampak adk angkat aku Haiza Balqis.
Alahai comel nya diaa! ^^,
Then, lepas habis mesyuarat permainan aku gi cari Melly as kakak aku dlm kelas.
Then, Fit nmpk aku and tnye 'Kau kenapa weyh? Asal hidung kau merah?'
Aku ckp ' Takde apa apa lah. Aku okay'.

Okaihh, masa rehat plk. Aku dah mula rasa pening pening na pitam.
Smpai kat meja aku terus letak kepala aku kat meja makan.
Then, air mata aku jatuh, aku lap.
Then tetibe aku rasa aku menangis gila babi.
Nurin kelam kabut tgk aku, then terus bwk aku jumpa ckgu.
Ckgu plk xde kat meja. Nurin tarik aku gi kat telepon dia call mama aku.
Then, aku xtahu apa apa, Nurin terus tarik aku naik kelas and suh aku duk kat meja aku skejap, dia turun telepon ayah aku pulak.
Sid ckp 'Nurin suh kau pack siap siap. Ayah kau dah na smpai.' Aku pun pack la dgn bantuan Melly.
Then, Nurin naik terus ajak aku turun, kwn kwn yg lain plk 'Bye Ana Bye Ana'
Aku hanya sempat melambaikan tangan je.

Then, Nurin antar aku kat depan pejabat. Aku duk situ tunggu ayah aku.
Then Nurin naik, tak sempat aku na ckp 'Thanks' Nurin dah hilang.
Takpe lahh. Then ayah aku terus antar gi klinik. Ambik ubat bagai pastu balik.
Smpai umah, gi makan bubur mama masak pastu mkn ubat then terus tido smpai pukul 6petang.
Mama suh tido depan TV, aku ikut je. Mulut aku tak bukak langsung hanya pakai bahasa kepala je.

P/S : To all friend dlm kelas : Thank you sbb prihatin terhadap aku.
Sekarang aku tahu korang kawan yg ad dlm suka or duka. Thank you very much. Ily <3
To Nurin Amalia : Kaulah org yg paling kelam kabut hari rabu aritu. Kau tlg aku mcm mcm. Thank you Nurin. Aku dah tahu kau bukan kwn yg ad pada waktu suka je malah waktu duka pun kau ad tok aku. Terima kasih bnyk bnyk Nurin! Syg kau <3
To mama and ayah : Terima kasih sbb bg layanan baik gilaa kat uda masa uda sakit or tak.
Uda baru sedar yg selama ni uda selalu berkasar terhadap mama and abah tp mama and abah tak pernah marah uda pun. Kenapa?!?! Uda berterima kasih sangat kat mama and abah sbb prihatin kat uda masa uda sakit ni. Uda hargai jasa mama and abah. Maafkan salah silap uda ye mama, abah?! Uda sayang mama and abah! <3